Η εκμάθηση της ορθογραφίας στην Α΄ Δημοτικού
Εύη Σπυράτου kidsnewslatter@gmail.com εκπαιδευτικός.
Η ελληνική γλώσσα είναι μια γλώσσα αρκετά περίπλοκη, όσο αφορά την ορθογραφία της. Πώς οι μικροί/ές μαθητές/τριες του Δημοτικού θα κατακτήσουν πιο εύκολα την ορθογραφία των λέξεων;
Υπάρχει τρόπος να γίνει αυτό μέσω του παιχνιδιού;
Η απάντηση είναι ναι!
Η γραφή των λέξεων με πλαστελίνη είναι δραστηριότητα διασκεδαστική, που ενισχύει και τη λεπτή κινητικότητα, δεξιότητα πολύ σημαντική για τη γραφή.
Η κοπή των γραμμάτων από εφημερίδες με ψαλίδι για το σχηματισμό της λέξης, τη σύνθεσή της σε συλλαβές και την ανάλυσή της σε φθόγγους. Η χρήση του ψαλιδιού δυναμώνει τους μυς του χεριού κι ενισχύει συγχρόνως τον οπτικοκινητικόσυντονισμό συντονισμό
Το γράψιμο της λέξης με το δάχτυλο στον αέρα.
Το γράψιμο της λέξης σε ταψί με αλεύρι.
Η οπτικοποίηση των λέξεων, π.χ. η λέξη «φωτιά» με φλόγες να βγαίνουν από το ωμέγα, δημιουργεί σύνδεση με την εικόνα και κάνει πιο εύκολη την απομνημόνευση.
- Η δημιουργία συνδέσεων της ορθογραφίας με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του νοήματος της λέξης, π.χ. στη λέξη «σκύλος», για να θυμάται ο/η μαθητής/τρια ότι γράφεται με ύψιλον μπορούμε να πούμε ότι το «υ» θυμίζει το στόμα του σκύλου που γαβγίζει.