Η εκμάθηση της ορθογραφίας στην Α΄ Δημοτικού

2023-05-07

Εύη Σπυράτου kidsnewslatter@gmail.com εκπαιδευτικός.

Η ελληνική γλώσσα είναι μια γλώσσα αρκετά περίπλοκη, όσο αφορά την ορθογραφία της. Πώς οι μικροί/ές μαθητές/τριες του Δημοτικού θα κατακτήσουν πιο εύκολα την ορθογραφία των λέξεων;

Υπάρχει τρόπος να γίνει αυτό μέσω του παιχνιδιού;

Η απάντηση είναι ναι!

Παρακάτω αναφέρονται μερικοί τρόποι, ώστε τα μικρά παιδιά να διασκεδάζουν μαθαίνοντας:

  • Η γραφή των λέξεων με πλαστελίνη είναι δραστηριότητα διασκεδαστική, που ενισχύει και τη λεπτή κινητικότητα, δεξιότητα πολύ σημαντική για τη γραφή.

  • Η κοπή των γραμμάτων από εφημερίδες με ψαλίδι για το σχηματισμό της λέξης, τη σύνθεσή της σε συλλαβές και την ανάλυσή της σε φθόγγους. Η χρήση του ψαλιδιού δυναμώνει τους μυς του χεριού κι ενισχύει συγχρόνως τον οπτικοκινητικόσυντονισμό συντονισμό

  •  Το γράψιμο της λέξης με το δάχτυλο στον αέρα.

  •  Το γράψιμο της λέξης σε ταψί με αλεύρι.

  •  Η οπτικοποίηση των λέξεων, π.χ. η λέξη «φωτιά» με φλόγες να βγαίνουν από το ωμέγα, δημιουργεί σύνδεση με την εικόνα και κάνει πιο εύκολη την απομνημόνευση.

  • Η δημιουργία συνδέσεων της ορθογραφίας με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του νοήματος της λέξης, π.χ. στη λέξη «σκύλος», για να θυμάται ο/η μαθητής/τρια ότι γράφεται με ύψιλον μπορούμε να πούμε ότι το «υ» θυμίζει το στόμα του σκύλου που γαβγίζει.

Οι παραπάνω μέθοδοι εκμάθησης της ορθογραφίας είναι ενδεικτικοί. Σημασία έχει να γίνεται η διαδικασία της εκμάθησης της ορθογραφίας με παιγνιώδεις δραστηριότητες που οικοδομούν μια καλή σχέση ανάμεσα στο παιδί και τη μάθηση και το σχολείο γενικότερα.
© 2024 Kidsnewsletter. Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε